Ica, Perú
Peruvian companies, through digital tools, share their products with consumers. The research pursued the objective of identify how the digital communication of companies influences the purchasing behavior of Peruvian consumers. A virtual survey was applied to a sample of 240 consumers. Significant results: 80% use a social network; 75% look for information on digital platforms and 68% maintain communication through digital media. Conclusions: the digital communication of companies directly influences the purchasing behavior of Peruvian consumers and consumers consider the digital presence of companies to be important.
Las empresas peruanas, a través de herramientas digitales, comparten sus productos con los clientes. La investigación persiguió el objetivo de identificar de qué manera la comunicación digital de las empresas influye en el comportamiento de compra de los consumidores peruanos. Se aplicó una encuesta virtual a una muestra de 240 consumidores. Resultados significativos: 80% utiliza una red social; 75% busca información en plataformas digitales y 68% mantiene comunicación por medios digitales. Conclusiones: la comunicación digital de las empresas influye directamente en el comportamiento de compra de los consumidores peruanos y los clientes consideran importante la presencia digital de las empresas.
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados