Cuenca, Ecuador
The objective was to determine if there is a significant difference between the reading comprehension of EFL students who use the Mobile Assisted Language Learning (MALL) strategy through "Padlet" and students who are taught with conventional teaching methods. For data collection, high school students at IES Antonio Avila took various tests, surveys and classroom observations using learning methods in line with Padlet or conventional teaching. MALL strategies through Padlet should be integrated and carried out in a series of tasks. The results would likely show that instruction using MALL through Padlet helps motivate students to comprehend what they read and improve their linguistic accuracy.
Se tuvo por objetivo determinar si existe una diferencia significativa entre la comprensión lectora de los estudiantes de EFL que utilizan la estrategia de Aprendizaje de Lenguas Asistido por Móviles (MALL) a través de "Padlet" y los estudiantes a los que se les enseña con métodos de enseñanza convencionales. Para la recogida de datos, los alumnos de bachillerato del IES Antonio Ávila realizaron diversas pruebas, encuestas y observaciones de clase mediante métodos de aprendizaje acordes con Padlet o con la enseñanza convencional. Las estrategias de MALL a través de Padlet deben ser integradas y llevadas a cabo en una serie de tareas. Los resultados probablemente mostrarían que la instrucción utilizando MALL a través de Padlet ayuda a motivar a los estudiantes a comprender lo que leen y a mejorar su precisión lingüística.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados