Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Technological tools for teaching english as a foreign language

Jessica Cecilia Vásquez Álvarez, Tania Alexandra Rodas Auquilla

  • español

    The purpose of the research project is to determine the appropriate technological tools for teaching English as a foreign language to the students of the indigenous community of Salasaca. Qualitative research was applied at first, through a bibliographic review, and then quantitative research was applied, as descriptions of the tools were developed and specific data from teachers and students were quantified. The use of technology as a mechanism for learning the English language allows teachers to incorporate in their pedagogical process new ways to make learning more efficient and meaningful, achieving greater effectiveness in students, using modern tools that motivate the student, that encourage autonomous learning and critical thinking, respecting the different learning rhythms.

  • English

    El proyecto investigativo tiene como finalidad determinar las herramientas tecnológicas adecuados para la enseñanza del idioma inglés como lengua extranjera en los estudiantes de la Comunidad indígena de Salasaca. Se aplicó la investigación cualitativa en un principio, mediante la revisión bibliográfica para luego aplicar la investigación cuantitativa, por cuanto se desarrollan descripciones de las herramientas y se cuantifican los datos específicos de docentes y estudiantes. El uso de la tecnología como mecanismo de aprendizaje del idioma inglés permite a los docentes incorporar en su proceso pedagógico nuevas maneras para hacer más eficiente y significativo el aprendizaje logrando mayor efectividad en los estudiantes, utilizando herramientas modernas que motiven al alumno, que fomenten el aprendizaje autónomo el pensamiento crítico, respetando los diferentes ritmos de aprendizaje.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus