Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Eines per a la prevenció de la salut mental i la promoció del benestar dels docents

Cristina Enguídanos Folía

  • Els docents pateixen −cada vegada amb més freqüència− situacions d’estrèslaboral en els llocs de treball, que deriven en problemes de salut física, mentali social. A més, la situació viscuda per la pandèmia de la COVID-19 ha agreujatels seus nivells d’estrès.La síndrome del cremat o burnout es considera una resposta a una situaciód’estrès laboral crònic i està configurada per les dimensions esgotament emocional, despersonalització i baixa realització personal. D’altra banda hi ha l’extrem oposat, que és l’engagement, és a dir, un estat positiu que es caracteritzapel vigor, la dedicació i l’absorbiment en el treball.L’objectiu d’aquesta investigació és conèixer els nivells de burnout i els nivellsd’engagement dels docents d’infantil i primària de diverses escoles públiques dela província de Castelló; així com analitzar els nivells de burnout i engagementd’aquest col·lectiu i proporcionar eines per a promocionar la seua salut ifomentar el seu benestar. L’instrument utilitzat per a mesurar les dimensionsdel burnout ha sigut el qüestionari Maslach Burnout Inventory (mbi) i per amesurar les dimensions d’engagement el Utrecht Work Engagement Scalereduït (uwes).La mostra inclou un total de 70 mestres d’educació infantil i primària. Els resultats obtinguts mostren que els docents, respecte al burnout, presenten un nivellmig-baix en les dimensions d’esgotament emocional i despersonalització, mentre que en la realització personal el nivell és mig-alt. Pel que fa a l’engagement,les dades obtingudes en les tres dimensions els situen en un nivell mitjà. Tenint en compte la situació derivada de la COVID-19 i els resultats obtinguts enaquesta investigació, es fa necessari proporcionar als docents eines per a reforçar, fomentar i/o incrementar aquest estat de plenitud en els llocs de treball.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus