Luis Eliseo Castellano Azócar, José Isidoro Mejías Gamboa
The adoption of Information and Communication Technologies (ICT) can help businesses gain competitive advantage through differentiation and increased productivity in an increasingly complex, changing and unpredictable environment; aspects that at the same time turns difficult for th e Micro Firms and Small and Medium Enterprises (SME) to undertake such processes.
After reviewing the previous research, we propose a definition and dimensions to describe and characterize it. Later on focuses on the Micro Family of Cordoba Municipality of the State of Tachira in Venezuela, through an exploratory - descriptive and quantitativ e study. As part of the results highlights the low use of ICT in supporting business activities.
La adopción de Tecnologías de Información y Comunicación (TIC) puede ayudar a las empresas a obtener ventajas competitivas mediante la diferenciación y al aumento de la productividad en un entorno cada vez más complejo, cambiante e impredecible; aspectos q ue a la vez dificultan estos procesos para las Micro, Pequeñas y Medianas Empresas (MIPYME).
Tras revisar los estudios previos relacionados, se propone una definición y las dimensiones para describir y caracterizar tales.
A partir de lo que se emprende un estudio exploratorio – descriptivo de tipo cuantitativo que se concentra en las Microempresas Familiares del Municipio Córdoba del Estado Táchira en Venezuela. Entre los resultados destacan el bajo uso de las TIC en el apoyo a las actividades empresariale s.
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