This work aims to deepen the public policies in rural territories from the analysis of education in the fields of the northwest of the province of Entre Ríos, in Argentina, taking as an object of analysis the Feliciano, La Paz and Federal de-partments. Currently, they form, together with the Ibicuy Islands, territories with more rural po-pulation of the province, which at the same time has a participation higher than the na-tional average. On the other hand, the three departments together with Federal were part of the Expansion and Improvement Plan for Ru-ral Schools that was carried out in the 1980s. It is a territory historically rendered invisible by public policies and social studies. To carry out this work we conducted a historical approach to the population and school scenario of the aforementioned departments.
Este trabajo se propone profundizar en las políticas públicas en territorios rurales a partir del análisis de la educación en los campos del noroeste de la provincia de Entre Ríos, en Argentina, tomando como objeto de análisis los departamentos Feliciano, La Paz y Federal. En la actualidad, estos conforman, junto con las Islas del Ibicuy, los territorios con más población rural de la provincia, que a la vez tiene una participación mayor a la media nacional. Por otra parte, los tres departamentos, junto con Federal, fueron parte del Plan de Expansión y Mejoramiento para Escuelas Rurales que se llevó a cabo en la década de 1980. Se trata de un territorio históricamente invisibilizado por las políticas públicas y los estudios sociales. Para llevar a cabo este trabajo realizamos una aproximación histórica al escenario poblacional y escolar de los departamentos mencionados.
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