The aim of the research is to determine and evaluate the practical impact of the educational concept of generative learning in independent study of the English language with the development of the most appropriate and effective educational system. The following methods were used to achieve the aim of the research: EF SET testing, correlation analysis, statistical and mathematical forecast models. Empirical component of the research and the analytical interpretation of the results indicate a positive effect in the application of generative methods of learning English. It is quantified by an improved dynamics of learning English for students of the experimental group (relative to the indicators of the control group) —2.915 times. Performance for the final test for the group which learned using typical methods was 3.06%. The relevant indicators for the group that received focal knowledge by generative learning methods were 8.92%. The results of the study indicate the practical impact of the concept of generative learning on the effectiveness of learning English, and the significant potential for other applications. It is advisable to conduct repeated empirical studies in other educational institutions and other educational subjects taking into account the established facts. The results of those studies will be the ground for developing a generalized educational standard, which will be proposed by the Ministry of Education and Culture of Ukraine for integration and implementation into approved teaching methods
El objetivo de la investigación es determinar y evaluar el impacto práctico del concepto educativo de aprendizaje generativo en el estudio independiente del idioma inglés con el desarrollo del sistema educativo más adecuado y eficaz. Se utilizaron los siguientes métodos para lograr el objetivo de la investigación: pruebas EF SET, análisis de correlación, modelos estadísticos y matemáticos de pronóstico. El componente empírico de la investigación y la interpretación analítica de los resultados indican un efecto positivo en la aplicación de métodos generativos de aprendizaje del inglés. Se cuantifica por una dinámica mejorada de aprendizaje de inglés para los estudiantes del grupo experimental (en relación con los indicadores del grupo de control) —2.915 veces. El rendimiento de la prueba final para el grupo que aprendió utilizando métodos típicos fue del 3,06 %. Los indicadores relevantes para el grupo que recibió conocimientos focales por métodos generativos de aprendizaje fueron 8,92%. Los resultados del estudio indican el impacto práctico del concepto de aprendizaje generativo en la efectividad del aprendizaje del inglés y el potencial significativo para otrasaplicaciones. Es recomendable realizar estudios empíricos repetidos en otras instituciones educativas y otros temas educativos teniendo en cuenta los hechos establecidos. Los resultados de esos estudios serán la base para desarrollar un estándar educativogeneralizado, que será propuesto por el Ministerio de Educación y Cultura de Ucrania para su integración e implementación en métodos de enseñanza aprobados
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados