The theoretical justification of the problem of innovative development of higher education institutions is carried out, and the importance and necessity of innovations in the management of higher education institutions are shown. The goals of the management of the institution of higher education are highlighted, the leading provisions for solving the problems of modern education are proposed, the main principles of the innovative path of the development of higher education are analyzed, the problematic aspects of the management of the institution of higher education in modern society are analyzed. The functions of managing the innovative development of a higher education institution are defined: organizational-executive, informational-analytical, planning, control-analytical, coordination, and motivational-target; it was found that they combine the features of classical management functions and that are characteristic of the management of innovative development of a higher education institution, and are implemented under the influence of methods: development of management decisions, delivery of management decisions to executors, organizational and methodological support for the implementation of management decisions, obtaining management information
Se realiza la justificación teórica del problema del desarrollo innovador de las instituciones de educación superior, y se muestra la importancia y necesidad de las innovaciones en la gestión de las instituciones de educación superior. Se destacan los objetivos de la gestión de la institución de educación superior, se proponen las principales disposiciones para resolver los problemas de la educación moderna, se analizan los principios fundamentales del camino innovador del desarrollo de la educación superior, los aspectos problemáticos de la gestión de Se analiza la institución de educación superior en la sociedad moderna. Se definen las funciones de gestión del desarrollo innovador de una institución de educación superior: organizacional-ejecutiva, informacional-analítica, de planificación, de control-analítica, de coordinación y motivacional-objetivo; se encontró que combinan las características de las funciones de gestión clásicas y que son propias de la gestión del desarrollo innovador de una institución de educación superior, y se implementan bajo la influencia de métodos: desarrollo de decisiones de gestión, entrega de decisiones de gestión a ejecutores, organización y apoyo metodológico para la implementación de decisiones gerenciales, obtención de información gerencial.
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados