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Resumen de Application of digital technologies in updating the content of the educational branches of primary school

Marianna Ostrovska, Ivan Vasylykiv, Eva Gaboda, Ihor Bopko, Oksana Fentsyk

  • español

    The aim of the work was to study the possibility of updating the content of the educational branches of the primary school by means of digital technologies and to evaluate its impact on students’ motivation and performance. The teachers’ Computer Self-Efficacy Scale was used in the study. The primary school teachers’ Media and Technology Usage and Attitudes Scale was also applied. The Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ) was used. It was established that a third of primary school teachers are not active users of digital technologies. The vast majority of teachers use digital technologies in their everyday life and during their teaching activities. It was proved that digital technologies make it possible to update the content of educational branches of primary education. It was found that the introduction of measures to update the content of education in primary school with the help of digital technologies led to an increase in the students’ motivation and performance. It is worth continuing work on identifying effective means of updating the content of educational branches not only in primary school, but also in secondary and higher education. In this process, it is necessary to comply with the content relevance and update it synchronously with the pace of development of the relevant industries

  • English

    El objetivo del trabajo fue estudiar la posibilidad de actualizar los contenidos de las ramas educativas de la escuela primaria por medio de tecnologías digitales y evaluar su impacto en la motivación y el rendimiento de los estudiantes. En el estudio se utilizó la Escala de Autoeficacia Informática de los docentes. También se aplicó la Escala de Actitudes y Uso de Medios y Tecnología de los maestros de primaria. Se utilizó el Cuestionario de Estrategias Motivadas para el Aprendizaje (MSLQ). Se estableció que un tercio de los docentes de primaria no son usuarios activos de tecnologías digitales. La gran mayoría de los docentes utilizan las tecnologías digitales en su vida cotidiana y durante sus actividades docentes. Se comprobó que las tecnologías digitales permiten actualizar los contenidos de las ramas educativas de la educación primaria. Se encontró que la introducción de medidas para actualizar el contenido de la educación en la escuela primaria con la ayuda de tecnologías digitales condujo a un aumento en la motivación y el rendimiento de los estudiantes. Vale la pena continuar trabajando en la identificación de medios efectivos para actualizar el contenido de las ramas educativas no solo en la escuela primaria, sino también en la educación secundaria y superior. En este proceso, es necesario cumplir con la relevancia del contenido y actualizarlo de forma sincronizada con el ritmo de desarrollo de las industrias relevantes


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