Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Filosofía y Actitud Pedagógica

Mario Germán Gil Claros

  • español

    El presente escrito pretende descubrir, desde Foucault, la relación entre actitud, filosofía y pedagogía en la constitución de la verdad como ejercicio pedagógico y filosófico en la vida de los individuos. Esta preocupación en Foucault se ve reflejada en sus últimos trabajos, a partir del ejercicio de una ética práctica como principio de libertad en una manera de ser diferente en el sujeto inscrito en el juego de la veracidad y que busca liberarse ante sí mismo del pequeño verdugo que invade su quehacer diario. El texto analizará la transformación abierta y práctica de decir la verdad, en su manera de construirla a partir de la filosofía y la pedagogía.This paper aims to discover, from Foucault, the relationship between attitude, philosophy and pedagogy in the constitution of truth as a pedagogical and philosophical exercise in the lives of individuals. This concern in Foucault is reflected in his latest works, based on the exercise of practical ethics as a principle of freedom in a different way of being in the subject inscribed in the game of truth and who seeks to free himself from the little executioner. that invades your daily work. The text will analyze the open and practical transformation of telling the truth, in its way of building it from philosophy and pedagogy.

  • English

    This paper aims to discover, from Foucault, the relationship between attitude, philosophy and pedagogy in the constitution of truth as a pedagogical and philosophical exercise in the lives of individuals. This concern in Foucault is reflected in his latest works, based on the exercise of practical ethics as a principle of freedom in a different way of being in the subject inscribed in the game of truth and who seeks to free himself from the little executioner. that invades your daily work. The text will analyze the open and practical transformation of telling the truth, in its way of building it from philosophy and pedagogy.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus