Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de The use of multimedia resources to improve listening skills in young learners

Jonathan Cardenas

  • español

    The use of multimedia tools is a technological means that has dramatically increased the motivation of students to learn and improve their knowledge, regardless of their educational background. The main objective of the research is to identify the relationship between listening skills and multimedia resources in young students. In addition, this study describes the following specific objectives: Analyze other research on listening skills and multimedia in the last five years; Describe the perception of teachers about the use of multimedia to increase listening skills with multimedia resources; Identify the advantages learned from the use of multimedia in young learners. The methodology used in a bibliographic research design allows identifying the main characteristics of a topic using secondary resources, such as papers and books. Likewise, it can also help to understand the variety of statements made by different authors about the influence of multimedia resources on the development of listening in young people, so it is possible to contrast ideas. Among the main conclusions, it was possible to show that very few teachers use multimedia resources because they are not sufficiently motivated to learn about them or even consider the importance of these tools in the learning process. As a result, they lack knowledge about its use; they do not spend time learning about them, and the school does not have the resources to train them.

  • English

    El uso de herramientas multimedia es un medio tecnológico que ha tenido un éxito considerable en aumentar la motivación de los estudiantes por aprender y mejorar sus conocimientos, independientemente de su etapa educativa, por lo que el objetivo principal de la investigación es identificar la relación entre escuchar y habilidades multimedia en jóvenes estudiantes. Además, este estudio describe los siguientes objetivos específicos: Analizar otras investigaciones sobre habilidades auditivas y multimedia en los últimos cinco años; Describir la percepción de los docentes sobre el uso de multimedia para aumentar las habilidades auditivas con multimedia; Identificar las lecciones aprendidas del uso de multimedia en jóvenes líderes. La metodología utilizada en un diseño de investigación bibliográfica, que permite identificar las principales características de un tema utilizando recursos secundarios; como papeles y libros. Asimismo, también puede ayudar a comprender la variedad de afirmaciones realizadas por diferentes autores sobre la influencia de los recursos multimedia en el desarrollo de la escucha en los jóvenes; por lo que es posible hacer un contraste de ideas. Entre las principales conclusiones, se pudo evidenciar que muy pocos docentes utilizan los recursos multimedia porque no están lo suficientemente motivados para aprender sobre ellos, o incluso considerar la importancia de estas herramientas en el proceso de aprendizaje. Carecen de conocimiento sobre su uso; no dedican tiempo a aprender sobre ellos, y la escuela no tiene los recursos para capacitar.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus