ResumenLos alumnos actuales han crecido rodeados de tecnología. En términos generales ellos hablan un lenguaje digital de manera natural, además, se caracterizan por pensar y procesar información de una manera diferente a sus predecesores. El objetivo general del presente estudio es determinar si el uso de las tecnologías de realidad virtual y aumentada fomentan actitudes hacia la ciencia en estudiantes de educación primaria. Se identificó que la intervención educativa que contempló las tecnologías emergentes fue una herramienta importante para lograr que los alumnos desarrollen actitudes favorables hacia la ciencia como el gusto y diversión (p < 0.05), además de influir en la posibilidad de estudiar una carrera en el ámbito científico. AbstractThe present study was carried out with elementary school students in Mexico divided into two groups (control and experimental), and aimed to answer the question: what attitudinal effect will elementary school students have towards science if they experience the learning of scientific content through virtual and augmented reality? The intervention contemplated emerging technology because, in general terms, current students speak a digital language in a natural way, in addition, they are characterized by thinking and processing information in a different way than their predecessors. It was identified with a pretest and posttest that the educational intervention in the experimental group was an important tool to ensure that students develop favorable attitudes towards science, such as liking and enjoyment (p < 0.05), in addition to influencing the possibility of studying a career related to the scientific field.
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