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Resumen de Research on fatigue vulnerable details of cross beam joints after reinforcement for steel truss bridges

Tan Jinhua, Jiang Youwei, Li Yueguang, Liu Yong

  • español

    En este estudio, la prueba de fatiga de una muestra a gran escala antes y después del refuerzo se llevó a cabo en la junta de viga transversal de un puente de acero. Combinado con la simulación numérica 3D, se estudiaron los parámetros de tensión 3D y las leyes de redistribución de las redes agrietadas, y se predijeron nuevas ubicaciones de grietas y detalles débiles por fatiga. Los resultados muestran que el refuerzo de la placa de acero atornillada puede mejorar la resistencia a la fatiga de la viga, y la amplitud de tensión de la punta de grieta de la placa de banda se puede reducir en más del 60%. Los puntos de monitoreo y medición se pueden establecer en los detalles débiles de la predicción, de modo que el daño por fatiga en el funcionamiento del puente de acero en la etapa posterior del refuerzo se encuentre en un estado de percepción inteligente..

  • English

    In this research, fatigue tests on full-size specimens are conducted for a steel cross-beam joint before and after reinforcement. Combined with a three-dimensional (3D) numerical simulation, the 3D stress parameters, and their redistribution rules study anew with a web crack and new crack initiation locations and fatigue weakness details are predicted. The research results include the following: 1) The empirical formula parameter m of the Z-axis stress for the new crack tip is approximately 0.05. 2) The fatigue performance of the web’s new crack tips is significantly improved by bolting reinforced steel plates, the stress range is reduced by 60%-98.78%, and the original crack stops growing in size. The health monitoring system can choose the predicted weak details as valid monitoring points so that the fatigue damage can be intelligently perceived after the reinforcement of steel bridges.


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