México
El estudio tiene como principal objetivo como las pequeñas y medianas empresas(pymes) impacta en la cultura organizacional la industria 4.0 en la competitividad de las pymes para mantener en el mercado (Caso la Gamba complejo turístico), ya que la mayoría de las veces, esta pequeñas empresas siempre al invertir en tecnología piensas que es muy caro, algunas no llega a considerar que la cultura organizacional como son sus valores, misión, visión sean un elemento fundamental para su crecimiento y que de esta manera también les generar una mejor imagen a su organización. Dicha investigación se basó en la pyme La Gamba Complejo turístico ubicado en lázaro Cárdenas, en que se realizó un diagnóstico sobre la cultura organizacional y como afecta la industria 4.0 en sus procesos de trabajo, así como en su estructura, relaciones interpersonal e integración del personal que ayudan la gestión de los recursos mediante el uso de nuevas tecnologías que le ayuden y faciliten los procesos de atención y servicio al cliente para que sea más competitiva la organización en este ramo.
The main objective of the study is how small and medium-sized companies (SMEs) impact on the organizational culture of Industry 4.0 on the competitiveness of SMEs to maintain in the market (Case of La Gamba tourist complex), since most of the time, these small companies always when investing in technology you think it is very expensive, in addition to implementing industry 4.0. It is an action that requires planning phases and does not require large investments.Therefore, it is necessary that there is an interaction between the different levels of management and operation of SMEs to identify the technology that can be applied in their production and administrative processes (eSemanal, 2018), as well as some of them, does not consider that the organizational culture, such as its values, mission, and vision, are a fundamental element for its growth and that in this way it will also generate a better image for your organization. This research was based on the SME La Gamba Tourist complex located in Lazaro Cárdenas, in which a diagnosis was made on the organizational culture and how industry 4.0 affects its work processes, as well as its structure, interpersonal relations and integration of personnel that help the management of resources through the use of new technologies that help and facilitate customer care and service processes so that the organization in this field is more competitive, helping them in their efficiency and innovation.
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