Laura Jiménez Martinez, Gemma Sebares Valle
Historical recreation, re-enactment, is an activity that is projected in formal and non-formal learning teaching spaces. The University of Barcelona has developed various experiences to promote historical recreation that has included, among other periods, that of the Spanish Civil War. In a manner consistent with the practices developed in other European countries, recreational activities have ignored any recreation linked to feixism and have focused on the civil and military republican environment. The strategies devel-oped have focused on students of the master's degree in primary education and those of the master's degree in heritage management and museology. The objective in both cases has been to prepare future professionals in the environment of didacticism and historical-archaeological communication (in classrooms or museums) to consider the possibilities of historical recreation to approach such a complex, socially complex topic. as sensitive as that of the Spanish Civil War.
La recreació històrica, el re-enactment, és una activitat que té projecció en els espais formals i no formals d'ensenyament aprenentatge. A la Universitat de Barcelona s'han desenvolupat diverses experiències per promocionar la recreació històrica que han considerat, entre altres períodes, el de la Guerra Civil espanyola. De manera congruent a les pràctiques desenvolupades en altres països europeus, les activitats de recreació han obviat qualsevol recreació vinculada al feixisme i s'han centrat en l'entorn civil i militar republicà. Les estratègies desenvolupades s'han centrat en els estudiants del grau de mestre d'educació primària i els del màster de gestió del patrimoni i museologia. L'objectiu en tots dos casos ha estat el de preparar futurs professionals de l'entorn de la didàctica i la comunicació historicoarqueològica (en aules o museus) a considerar les possibilitats de la recreació històrica per aproximar un tema tan complex, i socialment tan sensible com és el de la Guerra Civil espanyola.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados