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Spherical Tube: Rethinking Design Thinking for AlternativeMethods in Fashion Sketching

    1. [1] University of Borås

      University of Borås

      Suecia

  • Localización: Conference Proceedings CIVAE 2022: 4th Interdisciplinary and Virtual Conference on Arts in Education May 11-12, 2022, 2022, ISBN 978-84-124511-5-3, págs. 225-229
  • Idioma: español
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      El método predominante de dibujar en la educación en diseño de moda se basa principalmente en lareferencia de las “nueve cabezas”, en las que el cuerpo se divide en nueve secciones iguales desde lacabeza hasta los tobillos. Este método facilita el dibujo de la forma, la forma y los detalles del diseño deconstrucción al hacer el vestido, pero limita la exploración de la silueta. La investigación presentada eneste artículo desafió esto al explorar un método de dibujo en el que los materiales, en forma de nueveesferas unidas por una estructura tubular tejida, se cubrieron para investigar el potencial artístico deformas alternativas y expresiones corporales-textiles. Esta exploración dio como resultado una apertura en el pensamiento de diseño y un diálogo sobre la escala y las proporciones del cuerpo con respectoal boceto con materiales. Los hallazgos contribuyen al campo de la educación en diseño de moda alsugerir un punto de partida alternativo y un método de esbozo para hacer vestidos

    • English

      The prevalent method of sketching in fashion design education is primarily based on the ‘nine heads’reference, wherein the body is divided into nine equal sections from the head to the ankles. This method facilitates the drawing of shape, form, and constructional design details when making dress, butlimits exploration of the silhouette. The research presented in this article challenged this by exploring amethod of sketching in which materials, in the form of nine spheres held together by a knitted, tubularstructure, were draped to investigate the artistic potential of alternative forms and body-textile expressions. This exploration resulted in openness in design thinking and a dialogue regarding the scale andproportions of the body with regard to sketching using materials. The findings contribute to the fashiondesign education field by suggesting an alternative starting point and sketching method for makingdress.


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