Lluís Ballester Brage, Sandra Sedano Colom, Manon Diquero
Se presentan los resultados de la primera parte de la publicación Estudio sobre pornografía en las Illes Balears: acceso e impacto sobre la adolescencia, derecho internacional y nacional aplicable y soluciones tecnológicas de control y bloqueo, encargado por el Institut Balear de la Dona (IBD) a la Fundació Universitat-Empresa de les Illes Balears (FUEIB) en 2022. Se da a conocer el equipo de trabajo del estudio; los objetivos; los principales riesgos existentes alrededor de la nueva pornografía en línea (NPO) y cómo afectan a los y las menores; el impacto que está teniendo específicamente la NPO en las Islas Baleares a través de los resultados de las encuestas realizadas durante el estudio al alumnado y las familias de diferentes centros educativos, y las valoraciones hechas por las personas expertas en la materia. El último apartado ofrece recomendaciones de las personas participantes para proteger la infancia y la adolescencia y una propuesta de programa de educación afectiva y sexual (EAS) integral que responde a las 5 P: prevención, protección, participación, persecución y promoción de las relaciones igualitarias y una sexualidad saludable.
Es presenten els resultats de la primera part de la publicació Estudi sobre pornografia a les Illes Balears: accés i impacte sobre l’adolescència, dret internacional i nacional aplicable i solucions tecnològiques de control i bloqueig, encarregat per l’Institut Balear de la Dona (IBD) a la Fundació Universitat-Empresa de les illes Balears (FUEIB) a l’any 2022.
Es dona a conèixer l’equip de treball de l’estudi; els objectius; els principals riscs que hi ha al voltant de la nova pornografia en línia (NPO) i com afecten els i les menors; l’impacte que està tenint l’NPO específicament a les Illes Balears a través dels resultats de les enquestes fetes durant l’estudi a l’alumnat i les famílies de diferents centres educatius, i les valoracions fetes per les persones expertes en la matèria. El darrer apartat ofereix recomanacions de les persones participants per protegir la infància i l’adolescència i una proposta de programa d’educació afectiva i sexual (EAS) integral que respon a les 5 P:
prevenció, protecció, participació, persecució i promoció de les relacions igualitàries i una sexualitat saludable.
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