Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de El maestro, protagonista del cambio para la gestión de calidad educativa, en el Perú

Gloria Steefany Eulogia Diaz Fiestas, Karen Lucero Neciosup Huillca, María Núñez Cartolín, Sarita Panquiez Tiwi, Leydy Jashine Sulla Vilcarano, Doris Sánchez Pinedo

  • español

    El maestro es el protagonista del aprendizaje de sus alumnos, es quien motiva, articula, seduce y despierta el interés y la disciplina. Al maestro se le involucra porque es el líder cotidiano de la transformación educativa Porque están en juego el aprendizaje, la convivencia, las reformas educativas.

    El Modelo de Cooperación y Responsabilidad pide a los maestros idoneidad y responsabilidad frente al alumno, pide participación, para ello hace falta reivindicaciones como el salario del magisterio, la actualización, perfeccionamiento y capacitación continua, una óptima carrera docente en el marco de la modernización, descentralización, la ética pública el. Ingreso a la carrera pública magisterial, el ascenso, las condiciones laborales y los estímulos y sanciones.

    El Modelo de Cooperación y Responsabilidad, en este marco, propone cómo enfrentar la falta de ética y el mal desempeño docente.

  • English

    The teacher is the protagonist of his students' learning, he is the one who motivates, articulates, seduces and awakens interest and discipline. The teacher is involved because he is the daily leader of the educational transformation because learning, coexistence and educational reforms are at stake. The Model of Cooperation and Responsibility asks teachers to be competent and responsible towards the student, asks for participation, demands such as the salary of the teacher, updating, improvement and continuous training, an optimal teaching career in the framework of modernization, decentralization, public ethics.

    Entry into the public teaching profession, promotion, working conditions, incentives and penalties.

    The Model of Cooperation and Responsibility asks teachers to be competent and responsible towards the student, asks for participation, demands such as the salary of the teacher, updating, improvement and continuous training, an optimal teaching career in the framework of modernization, decentralization, public ethics. Entry into the public teaching profession, promotion, working conditions, incentives and penalties. The Cooperation and Responsibility Model, in this framework, proposes how to address the lack of ethics and poor teaching performance.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus