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Resumen de Self-efficacy in social media advertising value against chronic and pandemic diseases

Juan Mejía Trejo, Juan Pablo Patiño Karam, Ariel Vázquez Elorza

  • español

    Purpose. The paper aims to explain a proposal framework composed of social media advertising value (SMAV) and self-efficacy (SEF) constructs with complementary factors such as risk and protection perception, sentiment, and motivations in users under chronic and pandemic disease environments. Methodology. SMAV-SEF literature review with additional factors in a theoretical questionnaire survey to 500 regular consumers (Sep-Nov, 2021). Results. Unexpected null relationship of SEF to people sentiment and positive contribution to risk perception. Originality' is based on the SMAV-SEF as the main constructs to be complemented with factors of a final framework explaining how to be used against chronic and pandemic diseases.

  • English

    Objetivo. El documento tiene como objetivo explicar un marco de propuesta compuesto por constructos del valor publicitario en redes sociales (SMAV) y la autoeficacia del usuario (SEF) con factores complementarios como la percepción de riesgo y protección, el sentimiento y las motivaciones en los usuarios, en el entorno de enfermedades crónicas y pandémicas. Metodología. Revisión de la literatura de SMAV-SEF con levantamiento de encuesta a 500 consumidores habituales de Redes sociales (Sep-Nov-2021). Resultados. Relación nula inesperada de SEF con el sentimiento de las personas y contribución positiva a la percepción del riesgo con el uso del modelado de ecuaciones estructurales con mínimos cuadrados parciales (PLS-SEM). Originalidad. Se basa en los constructos principales SMAV-SEF que se complementarán con factores en un modelo final que explica cómo se utilizará contra enfermedades crónicas y pandémicas (PLS-SEM).


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