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Inteligencia artificial como herramienta para los líderes disruptivos en las empresas de telecomunicaciones

    1. [1] Universidad PrivadaDr. Rafael Belloso Chacín(URBE), Venezuela
  • Localización: CICAG: Revista del Centro de Investigación de Ciencias Administrativas y Gerenciales, ISSN-e 1856-6189, Vol. 21, Nº. 2, 2024, págs. 147-167
  • Idioma: español
  • Títulos paralelos:
    • Artificial intelligence as a tool for disruptive leaders in telecommunications companies
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      El liderazgo disruptivo en el mercado de las telecomunicaciones ha desempeñado un papel crucial en la adopción de la inteligencia artificial (IA) y en la transformación de las empresas del sector. Ejemplos destacados de este tipo de liderazgo incluyen empresas como Softbank y Verizon, que han implementado soluciones innovadoras basadas en IA para mejorar la experiencia del cliente y optimizar sus operaciones. Se recomienda, aprovechar al máximo el potencial de los líderes disruptivos para poner en práctica en las empresas de telecomunicaciones la Inteligencia Artificial, con prudencia y responsabilidad. Estableciendo políticas y regulaciones adecuadas para garantizar la ética y el uso seguro de la IA.

    • English

      Disruptive leadership in the telecommunications market has played a crucial role in the adoption of artificial intelligence (AI) and the transformation of companies in the sector. Prominent examples of this type of leadership include companies like Softbank and Verizon, which have implemented innovative AI-based solutions to improve customer experience and optimize their operations. Artificial Intelligence (AI) is a branch of computing that focuses on the creation of systems and programs capable of imitating and expanding human capabilities. These tools must be put into practice by the disruptive leader in telecommunications companies, since theyhave the ability to transform, and be creative in situations of significant change. It is recommended to make the most of the potential of disruptive leaders to put Artificial Intelligence into practice in telecommunications companies, with prudence and responsibility. Establishing appropriate policies and regulations to ensure the ethics and safe use of AI.


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