En aras de que el buque autónomo gobernado por control remoto avance con éxito en la operativa de la navegación comercial internacional, BIMCO ha puesto en marcha un proyecto para elaborar un contrato de gestión de buques autónomos denominado Autoshipman (Standard ship management agreement for autonomous vessels). Este trabajo, partiendo de la versión «Beta» de Autoshipman estudia el contenido de los servicios que presta el gestor naval relativos a la gestión del Centro de Control Remoto que gobierna a distancia el buque autónomo y aquellos aspectos relevantes de la responsabilidad en relación con la ciberseguridad dada la importancia de la infraestructura digital del Centro de Control Remoto y su encaje en el marco del contrato de gestión naval regulado por la Ley de Navegación Marítima.
In order for the remotely controlled autonomous vessel to successfully navigate international commercial shipping operations, BIMCO has initiated a project to develop autonomous ship management contract called Autoshipman (Standard ship management agreement for autonomous vessels). This research, based on the «Beta» version of Autoshipman, examines the content of the services provided by the manager related to the management of the Remote Control Center that governs the autonomous vessel from a distance, as well as the relevant aspects of responsibility regarding cybersecurity. This is particularly crucial due to the importance of the digital infrastructure of the Remote Control Center and its integration within the framework of the naval management contract regulated by the Maritime Navigation Law.
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