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Employee silence predicted by abusive leadership and workplace ostracism: role of employee power distance

    1. [1] University of Sargodha

      University of Sargodha

      Pakistán

  • Localización: IJELM, International Journal of Educational Leadership and Management, ISSN-e 2014-9018, Vol. 12, Nº. 1, 2024, págs. 13-35
  • Idioma: español
  • Títulos paralelos:
    • Silencio del empleado predicho por liderazgo abusivo y ostracismo laboral: papel de la distancia jerárquica del empleado
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      The proposed research aimed to examine abusive leadership and workplace ostracism as predictors of employee silence among school teachers in Sargodha, Pakistan. Studies further tend to examine the moderating role of power distance. Purposive sampling was employed to acquire the data. The research variables were quantified using the Abusive Supervision Scale (Mitchell & Ambrose, 2007), Workplace Exclusion Scale (Hitlan & Noel, 2009),Silence Scale (Van Dyne et al., 2003) and Power Distance Scale (Dorfman & Howell, 1988). Pearson correlation analysis revealed a significant relationship between abusive leadership, workplace ostracism, employee silence, and power distance. Results showed that abusive leadership, ostracism, silence, and power distance have a positive relationship with each other. The findings of linear regression revealed that abusive leadership, ostracism and power distance positively predicted employee silence. Moderation analysis revealed that power distance significantly moderated the relationship of abusive leadership and workplace ostracism with employee silence. The proposed research provides some recommendations and conclusions for future researchers who may be interested in examining the abuse that teachers experience in a high-power-distance culture that compels them to act silently.

    • English

      La investigación propuesta tuvo como objetivo examinar el liderazgo abusivo y el ostracismo laboral como predictores del silencio de los empleados entre los profesores de escuela en Sargodha, Pakistán. Los estudios también tienden a examinar el papel moderador de la distancia jerárquica. Se utilizó un muestreo intencional para adquirir los datos. Las variables de investigación se cuantificaron utilizando la Escala de Supervisión Abusiva (Mitchell & Ambrose, 2007), la Escala de Exclusión Laboral (Hitlan & Noel, 2009), la Escala de Silencio (Van Dyne et al., 2003) y la Escala de Distancia Jerárquica (Dorfman & Howell, 1988). El análisis de correlación de Pearson reveló una relación significativa entre el liderazgo abusivo, el ostracismo laboral, el silencio de los empleados y la distancia jerárquica. Los resultados mostraron que el liderazgo abusivo, el ostracismo, el silencio y la distancia jerárquica tienen una relación positiva entre sí. Los hallazgos de la regresión lineal revelaron que el liderazgo abusivo, el ostracismo y la distancia jerárquica predijeron positivamente el silencio de los empleados. El análisis de moderación reveló que la distancia jerárquica moderó significativamente la relación del liderazgo abusivo y el ostracismo laboral con el silencio de los empleados. La investigación propuesta proporciona algunas recomendaciones y conclusiones para futuros investigadores que puedan estar interesados en examinar el abuso que experimentan los profesores en una cultura de alta distancia jerárquica que los obliga a actuar en silencio.


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