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Resumen de Integrating and streamling systems and processes. Royal IHC, a success case

Juan Oliveira

  • español

    Royal IHC es un proveedor líder de equipos, buques y servicios innovadores y eficientes para los mercados offshore, de dragado y de minería submarina, con un profundo conocimiento del sector y una gran experiencia en ingeniería y fabricación. Ejecutar un proyecto en Royal IHC es un proceso complejo que requiere una integración perfecta entre el cliente, la compañía y proveedores de todo el mundo, con más de 3000 empleados y numerosos subcontratistas en unas 40 ubicaciones de todo el mundo que necesitan trabajar sincronizados de forma global e integrada para mantener la excelencia operativa.

    En 2012, el equipo de gestión de Royal IHC se dio cuenta de que había diferentes sistemas, convenciones, procedimientos y hábitos en toda la organización y diseñó un nuevo proceso integrado. Royal IHC aportó su amplio conocimiento de los procesos de construcción naval, mientras que Siemens puso su experiencia en digitalización y gestión del ciclo de vida del producto (PLM). Los dos equipos trabajaron conjuntamente para crear una solución de digitalización única adaptada a los requisitos específicos de Royal IHC, centrada en una implementación de Teamcenter en toda la empresa y la estandarización de los paquetes de ingeniería y diseño en NX para permitir que los expertos e ingenieros de la compañía se beneficien de un entorno de trabajo, base de datos y fuente única de verdad desde el diseño y la gestión de productos hasta la adquisición y la producción.

  • English

    Royal IHC is a leading supplier of innovative and efficient equipment, vessels, and services for the offshore, dredging, and wet mining markets, with an in-depth knowledge of the sector and great expertise in engineering and manufacturing. Executing a Royal IHC project is a complex process that requires seamless integration between the customer, the company, and suppliers worldwide, with more than 3,000 employees and numerous subcontractors at around 40 locations across the world that need to work in sync on a global and integrated basis to maintain operational excellence.

    Around 2012, the management team in Royal IHC realized there were different systems, conventions, procedures, and habits all over the organization, and figured out what a new integrated process should look like. Royal IHC put their in-depth knowledge of shipbuilding processes while Siemens shared their expertise in digitalization and product lifecycle management (PLM). Together, the two teams worked to create a unique digitalization solution tailored to the specific requirements of Royal IHC, focused on a companywide implementation of Teamcenter and standardization of engineering and design packages in NX to allow experts and engineers across the company to benefit from one working environment, data bank and digital truth from design and product management to procurement, processing, and manufacturing.

    The marine industry has had to manage growing complexity in recent years as a few significant trends have impacted operations. A greater focus on sustainability, volatility in the global economy and demand for high-tech, versatile vessels have forced shipbuilders to adapt to added layers of intricacy in their operations.


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