Las reflexiones que se presentan en este estudio están orientadas a la sistematización didáctica en la formación de docentes en servicio desde el punto de vista de los procesos que en ella intervienen, y la precisión de cómo desarrollar el proceso de asimilación en esta sistematización de forma que conlleve a la idoneidad didáctica de los docentes. Se utilizó la revisión bibliográfica y la triangulación de la información para la validación cualitativa. Como resultado del estudio se precisa que la sistematización didáctica se desarrolla a través de procesos de reflexión valorativa, de interpretación didáctica, y de socialización argumentativa valorativa.
The reflections presented in this article focuses its attention on the didactic systematization in the training of mathematics teachers in service, from the point of view of the processes that intervene in such a process and pointing out of how to develop the process of assimilation in such a systematization, so that it bears to the didactic suitability of mathematics teachers; and as such there were used different methods and techniques of investigation such the bibliographical revision and the triangulation of the information for the qualitative valuation of results. As such, theauthors conclude that the didactic systematization is didactic through processes of valorative reflection, of didactic interpretation and of argumentative valorative socialization.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados