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Resumen de The Use of Short Stories and Phonemic Awareness in the EFL Classroom to Improve Students’ Reading and Writing Skills

Sara Sánchez Vílchez

  • español

    Este estudio pretende analizar el impacto del uso de literatura infantil en el aula de inglés como lengua extranjera en la motivación y hábitos lectores del alumnado, así como el rol de la fonética y conciencia fonológica en la mejora de las destrezas lectoras y confianza lectora. Los objetivos incluyen la identificación de hábitos lectores y motivación tanto en castellano como inglés, así como la identificación de las dificultades en la lectura en lengua inglesa y su impacto en la motivación. analizando la percepción del tiempo empleado en actividades lectoras, así como la correlación entre la conciencia fonológica y fonética y el desarrollo de mejores lectores. El estudio examinará la cantidad de nuevo vocabulario adquirido en el proceso y aportará evidencias sobre el rol de la motivación en la lectura y aprendizaje de idiomas. Los resultados muestran que el uso de literatura infantil, combinado con instrucción en conciencia fonológica, pueden considerarse una valiosa herramienta en la clase de lengua extranjera ya que ayudaron al alumnado de todas las edades a mejorar la adquisición de vocabulario y el deletreo. Además de esto, ambos factores en combinación han mostrado un aumento la motivación entre el alumnado hacia el aprendizaje de lenguas, creando una sinergia de continua retroalimentación entre ellos

  • English

    This study aims to analyse the impact of using children's literature in the english foreign language (EFL) classroom on students' motivation and reading habits, as well as the role of phonics and phonemic awareness in improving reading skills and confidence. The objectives include identifying students' reading habits and motivation in english and Spanish, identifying difficulties in reading english and the impact on motivation, analysing perception of time spent in reading activities, and studying the correlation between phonemic awareness and phonics in building better readers. The study will also examine the amount of new words acquired through the process and draw conclusions about the role of motivation in reading and language learning. The results show that the use of short stories in the classroom, combined with phonemic instruction, can be considered as a valuable tool in the english language classroom for students of all ages, as they helped students to increase spelling and vocabulary acquisition. Both factors in combination have helped to increase motivation among students towards language learning. apart from that, this combination of factors creates a synergy in which there is a continuous feedback loop between them.


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