Rusbel Zambrano Salcedo, Leticia Mercedes Cedeño Macías
This research explores how integrating the Easy English Online platform can improve listening and speaking abilities among 10th-grade students at Tarqui High School in Manta between September to November 2023. In today's digital age, educators use various ICT-based tools to enhance language learning. The Easy English Online platform is recognized for its user-friendly design and interactive features, making it a central focus of this study. By using a blend of quantitative analysis and qualitative inquiry, this study examines how the Easy English Online platform specifically impacts the development of listening and speaking skills in English language learning. The aim is to provide valuable insights for educators and policymakers seeking to optimize the use of ICTs in educational settings. This research also aims to improve student engagement and proficiency in English language learning to meet the evolving demands of modern education.
Esta investigación explora cómo la integración de la plataforma Easy English Online puede mejorar las habilidades de escucha y habla entre los estudiantes de décimo grado en la Escuela Secundaria Tarqui en Manta, entre septiembre y noviembre de 2023. En la era digital actual, los educadores utilizan diversas herramientas basadas en TIC para mejorar el aprendizaje de idiomas. La plataforma Easy English Online es reconocida por su diseño amigable para el usuario y sus características interactivas, lo que la convierte en el enfoque central de este estudio. Utilizando una combinación de análisis cuantitativo e indagación cualitativa, este estudio examina cómo la plataforma Easy English Online impacta específicamente en el desarrollo de habilidades de escucha y habla en el aprendizaje del idioma inglés. El objetivo es proporcionar percepciones valiosas para educadores y responsables de políticas que buscan optimizar el uso de las TIC en entornos educativos. Esta investigación también tiene como objetivo mejorar el compromiso y la competencia de los estudiantes en el aprendizaje del idioma inglés para satisfacer las demandas cambiantes de la educación moderna.
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados