Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Stories that Move amb els estudiants de pedagogia de la Universitat de Barcelona: una experiència i una recerca sobre autoeducació, coeducació i alter-educació

Assumpta Aneas Álvarez, Núria Lorenzo Ramírez, Mònica Ferré Tobaruela, Anna Aroca Seró

  • català

    Aquest article presenta l’experiència de la implementació del projecte Stories that Move (StM), ‘històries que es mouen’, al grau de pedagogia de la Universitat de Barcelona, així com la recerca duta a terme arran d’aquesta implementació. L’objectiu és introduir i explorar l’eina, recollir informació narrativa per avaluar si la proposta és ecopedagògica. Els alumnes analitzen l’eina i elaboren un treball narrat. Les narratives dels estudiants s’analitzen qualitativament amb el programa NVivo. L’anàlisi mostra com l’StM ens permet treballar temes relacionats amb l’autoeducació, la coeducació i l’alter-educació. Tant les narratives de l’alumnat com el marc teòric que sosté l’ecopedagogia i l’eina mateixa per combatre la discriminació demostren que és urgent treballar en aquesta direcció per assolir els objectius de desenvolupament sostenible (ODS), una joventut crítica, empoderada i compromesa amb la societat i la terra que habita. En relació amb els resultats, amb les narratives es mostra que l’StM adopta un enfocament ecopedagògic. Construir propostes educatives que inclouen l’autoeducació, la coeducació i l’alter-educació és efectiu per treballar temes d’identitat i al mateix temps harmonitzar les dimensions individual, social i natural. Així mateix, s’indiquen les limitacions de l’estudi, derivades de la manca de temps i de l’estructura acadèmica de l’educació superior.

  • English

    This article presents the experience with the implementation of the project Stories that Move (StM) in the Pedagogy degree course of the University of Barcelona (UB) together with the research that was consequently carried out. The aim is to introduce and to explore the tool involved and to collect narrative information in order to assess whether the proposal is ecopedagogical. Students analyse the tool and produce a narrated study. The student narratives are analysed qualitatively with the NVivo program. The analysis shows that StM allows us to work on issues related to self-education, coeducation and alter education. The students’ narratives, the theoretical framework underpinning ecopedagogy and the tool itself aimed to fight discrimination show that work is urgently needed on this matter to achieve the Sustainable Development Goals and to train critical, empowered youth committed to society and to the land they live in. According to our results, the narratives show that StM adopts an ecopedagogical approach. The building of educational proposals focused on self-education, co-education and alter education is effective in addressing identity issues and in harmonizing the individual, social and natural dimensions. The limitations on study imposed by the short time available and the structure of higher education are also discussed.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus