Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de «Joventut per al futur»: estudi qualitatiu de la joventut italiana i del medi ambient. Eines per a una ecopedagogia

Stefano Mazza

  • English

    In 2020, the Salesian University Institute of Venice conducted the mixed-methods “Youth for future” survey of two samples of young Italians: 1,821 aged 14/18, 1,523 aged 19/29. The survey asked about the relationship between young people, the environmental issue and the future. The research was designed to conduct the study with different instruments and to capture findings from quantitative and qualitative perspectives, which are often competing rather than concurring. Beyond the comparison with colleagues, we were exclusively concerned with the qualitative research and this part is discussed in the article. Given the large number of participants, this section was based on a single question: a request to the youth to talk about their suggestions on the human/environment relationship. As our background is semiotic/pedagogical, the purpose of our research was to understand the sentiment within youth languages with respect to the environment and the ways in which meaning is constructed, beyond the stereotypes and interpretive deceptions of language, and to hypothesize formative elements and opportunities in order to approximate the state of things by intercepting the extensive dis/information of the infosphere, highlighting the elements that convey the representations through which we construct and map our image of the world. This topic is unavoidable for education at this time.

  • català

    El 2020, l’Institut Universitari Salesià de Venècia va efectuar l’enquesta amb mètodes mixtos «Joventut per al Futur» a dues mostres de joves italians: 1.821 d’edat entre 14 i 18 anys, i 1.523 d’entre 19 i 29. L’enquesta preguntava sobre la relació entre la qüestió ambiental en els joves i el futur. La recerca es va dissenyar per dur a terme l’estudi amb diferents instruments i assolir troballes des de perspectives quantitatives i qualitatives, que sovint competeixen en lloc de concórrer. Més enllà de la comparació amb els companys, ens preocupava sobretot la recerca qualitativa i aquesta és la part que es discuteix en l’article. Atès el gran nombre de participants, aquesta secció es va basar en una sola pregunta: una sol·licitud als joves perquè parlessin dels seus suggeriments sobre la relació humà/medi ambient. Com que el nostre bagatge és semiòtic i pedagògic, el propòsit de la nostra recerca era comprendre el sentiment respecte a l’entorn i les formes en què es construeix el significat dins de les llengües juvenils, més enllà dels estereotips i els enganys interpretatius del llenguatge. També proposar elements i oportunitats formatives per aproximar-nos a «l’estat de les coses» interceptant l’extensa (des) informació de la infoesfera, destacant els elements que transmeten les representacions a través de les quals construïm i mapem la nostra imatge del món. És un tema actualment ineludible per a l’educació.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus