Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Exploring Educational Neuroscience as a Professional Practice

Ali Nouri

  • català

    La neurociència educativa es pot veure a través de dues lents: com a disciplina acadèmica i com a pràctica professional. Aquesta revisió se centra específicament en aquesta última, argumentant que una visió clara del panorama professional del camp és tan important com definir els seus límits disciplinaris. En aquest context, la primera part d'aquesta revisió examina si la neurociència educativa compleix els criteris d'especialització professional. L'anàlisi mostra que la neurociència educativa compleix els estàndards d'una especialitat professional, amb experts que disposen de la formació i les habilitats necessàries per proporcionar serveis educatius a persones, grups o organitzacions. En conseqüència, mereixen l'autorització legal i el reconeixement formal com els seus companys d'altres disciplines. No obstant això, per a aplanar el camí per al reconeixement professional, els neurocientífics educatius han d'esbossar clarament les oportunitats professionals dins de l'àmbit i articular els rols i les habilitats que requereix cada carrera. En conseqüència, la segona part del treball es dedica a identificar les oportunitats professionals potencials dels graduats en neurociència educativa. Actualment, les oportunitats de carrera per als neurocientífics educatius sovint es limiten a rols acadèmics en universitats i col·legis o la participació en institucions de recerca. No obstant això, a mesura que es desenvolupa el camp, hi ha potencial per a un ventall més ampli de noves i emocionants oportunitats professionals, com ara científics-practicants que treballen amb educadors per dissenyar intervencions pedagògiques efectives i escriptors de ciències educatives que tradueixen troballes científiques complexes en materials clars i accessibles per al públic. Per ajudar al fet que el camp prosperi com a professió, és molt recomanable crear xarxes digitals per a professionals de neurociència educativa de diversos orígens. Aquestes xarxes els proporcionarien oportunitats per compartir experiències, intercanviar perspectives i configurar activament la pràctica professional dins del camp.

  • English

    Educational neuroscience can be viewed through two lenses: as an academic discipline and as a professional practice. This review specifically focuses on the latter, arguing that a clear picture of the professional landscape of the field is as important as defining its disciplinary boundaries. In this context, the first part of this review examines whether educational neuroscience meets the criteria for professional specialisation. The analysis shows that educational neuroscience fulfills the standards of a professional specialty, with experts having the necessary training and skills to provide educational services to individuals, groups, or organ-izations. Consequently, they deserve legal authorization and formal recognition like their peers from other disciplines. However, in order to pave the way for professional recognition, educational neuroscientists must clearly outline career op-portunities within the field and ar ticulate the roles and skills each career requires. Accordingly, the second part of the paper is dedicated to identifying potential career opportunities for graduates in educational neuroscience. Currently, career opportunities for educational neuroscientists are often limited to academic roles in colleges and universities or involvement in research institutions. However, as the field develops, there’s potential for a wider range of new and exciting career opportunities, such as scientist-practitioners working with educators to design effective pedagogical interventions and educational science writers translating complex scientific findings into clear and accessible materials for the public. To help the field flourish as a profession, it is strongly recommended digital net works be created for educational neuroscience professionals from diverse backgrounds. These networks would provide opportunities for them to share experiences, exchange perspectives, and actively shape professional practice within the field.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus