Las pinturas de Tarsila do Amaral sobre paisajes rurales brasileños presentan un mundo natural repleto de colores vibrantes, criaturas caprichosas y exuberante vegetación. Cooptando aspectos del léxico visual del surrealismo, en particular el biomorfismo, Amaral creó mitos atemporales que, en su extrañeza e indescifrabilidad, transmitían la incertidumbre del momento. Cuando expuso estos cuadros en París en 1928, Amaral hizo suyas las nociones surrealistas de transformación, ambigüedad e incertidumbre. Sus paisajes de este periodo presentan dicotomías entre lo racional y lo irracional, lo natural y lo artificial, el orden y el caos, desafiando así la construcción imaginada de Brasil por los parisinos y creando una interpretación original y enigmática del mundo natural.
Tarsila do Amaral’s paintings of rural Brazilian landscapes present a natural world replete with vibrant colors, whimsical creatures, and luxuriant plant life. By co-opting aspects of surrealism’s visual lexicon, particularly biomorphism, Amaral created timeless myths that in their strangeness and indecipherability conveyed the uncertainly of the moment. When she exhibited these paintings in Paris in 1928, Amaral’s adoption of surrealist notions of transformation, ambiguity and uncertainly was on full display. Her landscapes of this period present dichotomies between the rational and the irrational, the natural and the artificial, order and chaos, thereby challenging Parisians’ imagined construct of Brazil, and creating an original and enigmatic interpretation of the natural world.
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