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Resumen de Reducing urinary tract infection rates in post-operative surgical patients: A quality improvement intervention

L. Wang, R. Hummel, P. Singha

  • español

    Introduction and objectives The Scarborough Health Network joined the American College of Surgeons National Surgical Quality Improvement Program (ACS NSQIP) in fiscal year 2017–2018 with interest in tracking surgical outcomes in General and Vascular Surgery patients. Results of the ACS NSQIP program revealed poor outcomes in 30-day urinary tract infection (UTI) rates in this population group. Results were in the lowest quartile compared to peer hospitals. To improve patient care, SHN initiated a multi-pronged quality improvement plan (QIP).

    Methods The QIP focused on several improvements: (1) clarify the current state and conduct a root cause analysis, (2) determine a plan to encourage early removal of catheters in post-surgical patients, (3) enhance team communication in the pre-operative, operative and post-operative care environments, and (4) improve education around UTI prevention and treatment.

    Results This study demonstrates the success of the quality improvement plan to improve a peri-operative complication in surgical patients. By 2019, SHN saw a significant decrease in UTI rates, and became a top decile performer in ACS NSQIP.

    Conclusions This study demonstrates the feasibility and success of implementing a quality improvement project, and its methods can be adapted at other hospital sites to improve patient care.

  • English

    Introducción y objetivos Scarborough Health Network se unió al Programa Nacional de Mejora de la Calidad Quirúrgica del Colegio Americano de Cirujanos (ACS NSQIP) en el año fiscal 2017-2018 con interés en realizar un seguimiento de los resultados quirúrgicos en pacientes de cirugía general y vascular.

    Los resultados del programa ACS NSQIP revelaron malos resultados en las tasas de infección del tracto urinario (ITU) a 30 días en este grupo de población. Los resultados estuvieron en el cuartil más bajo en comparación con los hospitales pares. Para mejorar la atención al paciente, el SHN inició un plan de mejora de la calidad (QIP) de múltiples frentes.

    Métodos El QIP se centró en varias mejoras: 1) aclarar el estado actual y realizar un análisis de la causa raíz, 2) determinar un plan para fomentar la retirada temprana de catéteres en pacientes posquirúrgicos, 3) mejorar la comunicación del equipo en las fases preoperatoria, operativa y entornos de atención posoperatoria, y 4) mejorar la educación sobre la prevención y el tratamiento de las infecciones urinarias.

    Resultados Este estudio demuestra el éxito del plan de mejora de la calidad para mejorar una complicación perioperatoria en pacientes quirúrgicos. Para 2019, el SHN experimentó una disminución significativa en las tasas de ITU y se convirtió en uno de los deciles con mejor desempeño en ACS NSQIP.

    Conclusiones Creemos que este estudio mostró la viabilidad y el éxito de implementar un proyecto de mejora de la calidad, y sus métodos se pueden adaptar en otros sitios hospitalarios para mejorar la atención al paciente.


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