Aquest escrit pretén exposar algunes de les idees vertebradores del pensament pedagògic d’Alexandre Galí, amb l’objectiu d’obrir una reflexió sobre la tendència que està prenent l’educació a Catalunya, i, en general, al món occidental, en l’actualitat. Partint del marc filosòfic, en que la seva pedagogia s’inscriu, fem un repàs a qüestions tan elementals, i alhora tan essencials, com què vol dir educar? La qual cosa demana preguntar-se per allò que ens fa homes –humans–; què vol dir educar en un sentit pràctic o en què consisteix la seva utilitat?; quin lloc ocupa el món en la tasca d’educar i quin les capacitats intel·lectuals i morals a desenvolupar en l’educand?, dit altrament, ha de ser el món el mitjà o el fi de l’acte educatiu?; i finalment, quina és la funció del mestre?
The article outlines some of the central insights in Alexandre Galí’s pedagogical thought and aims to address the current educational trends in Catalonia and generally speaking in the western world. On the basis of the philosophical framework of the author’s thought, we revisit some questions both elemental and fundamental, as what is education? This requires to reflect upon what makes us human, what it means to educate in a practical sense or what is the role of education in our world and what intellectual and moral capacities an educator should develop.
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados