El artículo ofrece una visión general de las últimas resoluciones dictadas por la Agencia Española de Protección de Datos en relación con la difusión de información personal en redes sociales. Se resaltan las dificultades de anonimizar fotografías y vídeos y la falta de concienciación sobre las consecuencias de su publicación en perfiles corporativos. Igualmente, se comentan varios supuestos de difusión de imágenes por particulares, donde no cabe la posibilidad de alegar la excepción de uso personal o doméstico, explicando las dificultades que plantea la identificación inequívoca del infractor cuando no se establece un sistema de cooperación y comunicación ágil con los prestadores de servicios de redes sociales.
The article provides an overview of the latest decisions issued by the Spanish Data Protection Agency in relation to the publication of personal data on Social Networks. It underlines the difficulties of anonymizing photographs and videos and the absence of awareness, among companies, of the consequences of distribution of personal data through their corporate profiles. In addition, several cases of publication of images by individuals are analysed, in which it is not possible to invoke the exception of personal or domestic use. In this sense, the article highlights the difficulties experienced by the Spanish Data Protection Authority to identify the offenders, due to the absence of an effective system of cooperation and communication with the relevant service providers.
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