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Neuromarketing y su influencia en el manejo de las emociones post COVID-19

    1. [1] Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí,Extensión Bahía de Cáraquez
    2. [2] Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Extensión Bahía
  • Localización: Loginn, ISSN-e 2590-7441, Vol. 8, Nº. 1, 2024
  • Idioma: español
  • Títulos paralelos:
    • Neuromarketing and its influence on the management of post-COVID-19 emotions
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      La presente indagación pretende exteriorizar el predominio de la neuromercadotecnia en la actitud de operación de los habitantes del cantón Sucre, específicamente dentro del sector de Leónidas Plaza y cómo está repercutiendo en las decisiones de aquellos establecimientos conforme a los espacios gastronómicos, turísticos, hoteleros y económicos. La metodología de carácter cualitativa y cuantitativa consistió para la recolección de datos o información, fueron las primordiales en los instrumentos aplicados. La participación de expertos en la temática permitió detallar con mejor medida y exactitud donde el método descriptivo permitió verificar si el emprendedor se encuentra preparado a enfrentar las nuevas emociones que ha adquirido el consumidor después de la pandemia, además, si dichos negociantes han desarrollado nuevas estrategias de persuasión y visiblemente la aplicación del manejo en la parte del neuromarketing con la finalidad de que los clientes decidan elegirlos antes de cambiarlos. La población son negocios activos a nivel comunitario que a través del muestreo aleatorio simple no probabilístico se escogieron 22 locales. Se continuará incidiendo a nivel actividad para mejorar la imagen comercial a través de la capacitación a los propietarios de los locales objeto estudios.

    • English

      The purpose of this work is to expose the influence of neuromarketing in the purchase decision of the inhabitants of the canton Sucre, specifically within the sector of Leonidas Plaza, and how this content is affecting the decisions of those establishments in accordance with the gastronomic, tourist, hotel and economic spaces. Neuromarketing is translated as the use of theoretical and practical knowledge of neuroscience, applied to traditional market research, in which both verbal and nonverbal consumer information is used to obtain greater certainty of the results obtained, it is in this context where neuromarketing comes into play, that is, the science that studies the consumer's decision-making process. The post-COVID-19 consumer is different because he lives in an altered physiological situation and this has repercussions on his emotions, clearly changing the existing relationship with brands and how they acquired products and services. The study of neuromarketing for companies has ceased to be the same, for the reason that previously its focus was only the visual messages and the interpretation of those, with the change that had the pandemic of COVID-19, this type of approach was in the background because it not only serves to, excite the consumer, but to captivate them to ensure the survival of business in the market. The methodology applied for the collection of data or information were the primordial surveys, which allowed to detail with better measure and accuracy if the entrepreneur is prepared to face the new emotions that the consumer has acquired after the pandemic, in addition, if these businessmen have developed new strategies of persuasion and visibly the application of the management in the part of neuromarketing with the purpose that the clients decide to choose them before changing them.


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