Indonesia
Esta investigación examina las complejidades de la transferencia de políticas en el ámbito de la prevención y gestión de la violencia sexual en las instituciones de educación superior de Indonesia. La investigación utilizó una técnica fenomenológica y consultó 17 documentos de política. Se descubrió que la aplicación de estas políticas no es universal y está significativamente influenciada por diversos contextos sociales, económicos y políticos. El estudio destaca la importancia de la comunicación efectiva con el Ministerio de Educación, Cultura, Investigación y Tecnología, promoviendo una comprensión compleja de los diversos contextos en los que se implementan estas políticas. It emphasizes the disconnection between policy formulation and its practical enactment, suggesting that initial attempts at linear policy transfer eventually evolve into more complex processes once implementation unfolds. Esta complejidad surge de la intersección de marcos teóricos de política con las realidades prácticas de contextos institucionales. Esto destaca la necesidad de enfoques adaptables y contextuales en la lucha contra la violencia sexual en las instituciones educativas.
This research delves into the intricacies of policy transfer in the domain of sexual violence prevention and management within Indonesian Higher Education Institutions (HEIs). Through a phenomenological approach, the study engaged with 15 key informants and scrutinized 17 policy documents, uncovering that the applicability of such policies is not universal and is significantly influenced by diverse social, economic, and political contexts. The study underscores the important role of effective communication with the Ministry of Education, Culture, Research, and Technology, advocating for an understanding of the varied contexts in which these policies are executed. It highlights the disconnection between policy formulation and its practical enactment, suggesting that initial attempts at linear policy transfer eventually evolve into more complex processes once implementation unfolds. This complexity arises from the intersection of theoretical policy frameworks with the pragmatic realities of institutional contexts, underlining the need for adaptable and context-sensitive approaches in the fight against sexual violence in educational settings.
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados