Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de The role of web applications in the development of multilingual competence in CLIL courses in higher education

Yuriy Polyezhayev, Liubov Terletska, Alla Kulichenko, Lolita Vorobiova, Nataliia Snizhko

  • español

    The purpose of the work is to determine the role of web technologies to ensure the formation of multilingual competence within the CLIL approach. For this purpose, a survey was conducted among students of various specialties, however, with a special emphasis on students of technical universities. The survey was conducted among 58 students. Questionnaires were used, including questions about the use of web applications in various forms of education. The results of the survey showed the high efficiency of using web applications in CLIL courses for the formation of both language competence and subject knowledge. The CLIL method combined with modern web applications proved to be an effective tool in the students' learning process. The implementation of the program of this approach allows not only the problem of educational overload, but also the strengthening of the general development of students, including their language skills. In the conclusions, it is noted that for the successful implementation of the CLIL program, it is necessary to provide students with essential terms and to acquire a foreign language and the availability of trained teaching staff.

  • English

    El objetivo del trabajo es determinar el papel de las tecnologías web para garantizar la formación de la competencia multilingüe dentro del enfoque AICLE. Para ello, se realizó una encuesta entre estudiantes de diversas especialidades, aunque con especial énfasis en los estudiantes de universidades técnicas. La encuesta se realizó entre 58 estudiantes. Se utilizaron cuestionarios que incluían preguntas sobre el uso de aplicaciones web en diversas formas de enseñanza. Los resultados de la encuesta mostraron la gran eficacia del uso de aplicaciones web en los cursos AICLE para la formación tanto de la competencia lingüística como del conocimiento de las materias. El método AICLE combinado con modernas aplicaciones web demostró ser una herramienta eficaz en el proceso de aprendizaje de los alumnos. La aplicación del programa de este enfoque permite no sólo resolver el problema de la sobrecarga educativa, sino también reforzar el desarrollo general de los alumnos, incluidas sus competencias lingüísticas. En las conclusiones, se señala que para el éxito de la aplicación del programa AICLE, es necesario proporcionar a los estudiantes con términos esenciales y adquirir una lengua extranjera y la disponibilidad de personal docente capacitado


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus