Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Use of interactive electronic educational video resources for professional training of specialists

Alla Krokhmal, Alla Tymchenko, Hanna Shayner, Andrii Lytvynov, Andrii Drobin

  • español

    The article proves the relevance and main tasks of using interactive electronic educational video resources for the professional training of specialists. The classification and features of interactive electronic educational video resources for the professional training of specialists are presented. The content and features of creating an educational video are disclosed, and their role in the training of specialists is disclosed, the advantages of using video in the educational process during distance education are shown. The significance of using interactive electronic educational video resources for preserving the continuity of education and the possibility of participants' communication in the educational process through platforms, e-mail, messengers (Telegram, Viber, etc.), video conferences, etc., is shown. The importance and advantages of mobile applications for the professional training of specialists with the aim of effective support and learning motivation in the educational process conditions have been proven. Recommendations are offered that can be useful for developing and using interactive electronic educational video resources from various disciplines. The analysis of the results of the conducted pedagogical experiment allows us to state that the use of interactive electronic educational video resources for the professional training of students in real life is indispensable in the modern educational process

  • English

    El artículo demuestra la relevancia y las principales tareas del problema del uso de recursos de video educativos electrónicos interactivos para la formación profesional de especialistas. Se presenta la clasificación y características de los recursos de vídeos educativos electrónicos interactivos para la formación profesional de especialistas. Se divulgan el contenido y características de la creación de videos educativos y se revela su papel para la formación de especialistas, se muestran las ventajas del uso de videos en el proceso educativo durante la educación a distancia. La importancia del uso de recursos de video educativo electrónico interactivo para preservar la continuidad de la educación y la posibilidad de comunicación de los participantes del proceso educativo a través de plataformas, correo electrónico, mensajería (Telegram, Viber, etc.), video conferencias,etc. se muestra. Se ha comprobado la importancia y ventajas de las aplicaciones móviles para la formación profesional de especialistas con el objetivo de apoyar y motivar eficazmente el aprendizaje en las condiciones del proceso educativo. Se ofrecen recomendaciones que pueden ser útiles para el desarrollo y uso de recursos de vídeos educativos electrónicos interactivos de diversas disciplinas.El análisis de los resultados del experimento pedagógico realizado nos permite afirmar que el uso de recursos de video educativos electrónicos interactivos para la formación profesional de especialistas ayuda a los estudiantes en la vida real y es necesario en el proceso educativo moderno


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus