The article investigates the problems and prospects of teaching environmental legal disciplines under the conditions of martial law in Ukraine. The purpose of the study is to examine the problems and prospects of teaching environmental legal disciplines under the conditions of martiallaw in Ukraine. Research methodology includes such methods as analysis method, comparative method, forecasting method, and logical methods. Various approaches to the teaching of the above-mentioned disciplines in the conditions of martial law were analyzed, and the degree of importance and interest in them was determined, which allows us to state that all legal relations that make up the relevant subject of each of the studied legal disciplines were negatively, and sometimes critically, affected in the conditions of martial law. Since February 24, 2022 (since the introduction of martial law on the territory of Ukraine), most of the specified legal relations have been significantly limited, and sometimes even blocked (for example, land and agrarian ones). The existing situation required a quick reorientation in the teaching of relevant legal disciplines. Conclusions are made regarding the development prospects of each discipline.
El artículo investiga los problemas y perspectivas de la enseñanza de disciplinas jurídicas ambientales bajo las condiciones de la ley marcial en Ucrania. El objetivo del estudio es examinar los problemas y perspectivas de la enseñanza de disciplinas jurídicas ambientales bajo las condiciones de la ley marcial en Ucrania. La metodología de investigación incluye métodos como el método de análisis, el método comparativo, el método de pronóstico y los métodos lógicos. Se analizaron diversos enfoques de la enseñanza de las disciplinas mencionadas en las condiciones de la ley marcial y se determinó el grado de importancia e interés en las mismas, lo que permite afirmar que todas las relaciones jurídicas que conforman la materia relevante de cada una de Las disciplinas jurídicas estudiadas se vieron afectadas negativamente, y a veces de manera crítica, en las condiciones de la ley marcial. Desde el 24 de febrero de 2022 (desde la introducción de la ley marcial en el territorio de Ucrania), la mayoría de las relaciones legales especificadas se han limitado significativamente y, a veces, incluso se han bloqueado (por ejemplo, las relacionadas con la tierra y las agrarias). La situación existente requería una rápida reorientación en la enseñanza de las disciplinas jurídicas pertinentes. Se extraen conclusiones sobre las perspectivas de desarrollo de cada disciplina
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