Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de The construction of glory and immortality in leaders of sport organizations: The case of Real Madrid President, Florentino Pérez

César García Muñoz, Oliver Carrero Márquez

  • español

    Introduction: While most soccer mandataries feel comfortable with developing a strong reputation, Florentino Pérez, following the steps of another mythical Real Madrid President, Santiago Bernabeu, seems to have that thirst for glory, a sort of immortality only reserved to a few selected players in the world of soccer. Methodology: This conceptual paper collects and reviews existing scholarship on the idea of glory and connects it to the world of corporate reputation and sports. Sixty-five academic references have been attributed, coming from books, journal articles, and newspapers. The authors also had in-depth interviews with employees at Real Madrid and one of Pérez’s biographers. Results: The idea of glory and immortality in leaders of old has been replaced by other terms, lime reputation, fame, and celebrity. Nonetheless, the world of sports – where epics and a sense of victory are explicit – offers these leaders the possibility of achieving a sense of glory. Discussions: The case of Florentino Pérez offers reason for reflection in this regard and is the proof that the sense of glory has not been lost, at least in the sports world. Conclusions: Sport leaders, such as Florentino Pérez, have built glory thanks to deeds, good press and architecture.

  • English

    Introducción: Mientras que la mayoría de los mandatarios del fútbol se sienten cómodos construyendo una sólida reputación, Florentino Pérez, parece tener sed de gloria, una especie de inmortalidad solo reservada a unos pocos elegidos en el mundo del fútbol. Metodología: Este artículo conceptual recoge y revisa la literatura existente sobre la idea de gloria y la conecta con el mundo de la reputación corporativa y el deporte. Se han atribuido sesenta y cinco referencias académicas, procedentes de libros, artículos de revistas y periódicos. Los autores también mantuvieron entrevistas en profundidad con empleados del Real Madrid y con uno de los biógrafos de Pérez. Resultados: La idea de gloria e inmortalidad en los líderes de antaño ha sido sustituida por otros términos como reputación, fama y celebridad. No obstante, el mundo del deporte ofrece a estos líderes la posibilidad de alcanzar un sentimiento de gloria. Discusión: El caso de Florentino Pérez ofrece motivos para la reflexión en este sentido y es la prueba de que el sentido de la gloria se ha mantenido. Conclusiones: Los líderes deportivos, como Florentino Pérez, han construido la gloria gracias a los hechos, la buena prensa y la construcción de edificios e instalaciones emblemáticas.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus