Els reptes que la societat planteja al tècnic fan refe-rència als aspectes científics i tècnics i als aspectesdocents. Els dos primers punts són acceptablement des-envolupats pels nostres centres. Hi ha, però, una neces-sitat patent de bona pedagogia tècnica. En efecte, tot iels notables esforços que realitzen els centres de forma-ció de formadors, els resultats obtinguts són claramentinsuficients. En tot el desenvolupament fet s’ha donatper resolta l’adquisició de la formació tècnica pràctica.És cert, però, que en molts casos es detecten fortes man-cances en aquest tipus d’ensenyament. És cert que elscentres universitaris resolen cada vegada més definitiva-ment aquests dèficits, o bé amb la realització de pràcti-ques de laboratori dins dels plans d’estudis vigents, o béamb la realització dels projectes de final de carrera (a laindústria o amb la seva participació activa), o bé, final-ment, amb la realització d’estades a indústries o centrestecnològics. El supòsit anunciat fa que no es tinguin encompte les estratègies de comunicació d’experiènciatècnica. El treball presentat analitza la problemàtica,prenent com a model la marxa sistemàtica que moltscentres europeus han fet fa ja temps. El contingut con-creta justificadament la inclusió de matèries de tipus pedagògic per a ésser aplicades en la formació dels pro-fessors tècnics. S’indica, de manera orientativa, les disci-plines bàsiques que cal seguir, com distribuir-les, i s’ela-bora una proposta com a estratègia d’actuació.
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados