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Resumen de Influencers no humanos en Instagram: entre el posfeminismo y el transhumanismo

Romina Andrea Barboza

  • español

    Desde 2016 viene creciendo la popularidad de influencers no humanos. Junto con la industria del marketing de influencers también proliferan investigaciones académicas que plantean diferentes preguntas sobre influencers humanos y no humanos y la relación con sus seguidores. Dentro de este universo, nos centraremos en influencers no humanos de apariencia antropomórfica creados a través de Computer Generated Imagery (CGI). A partir de la exploración de cuatro cuentas (@lilmiquela, @shudu.gram, @limaiaaa y @fit_aitana), analizamos la creación del “alma” de las influencers, dimensión psíquica y afectiva del ser digital, robot o modelo digital, con dos orientaciones principales: posfeminista y transhumanista “emocional”.

  • English

    Since 2016, the popularity of non-human influencers has been growing. Along with the influencer marketing industry, there is also a proliferation of academic research that raises different questions about human and non-human influencers and their relationship with their followers. Within this universe, we will focus on non-human influencers of anthropomorphic appearance created through Computer Generated Imagery (CGI) and, specifically, on digital models or virtual models. Based on the analysis of four accounts (@lilmiquela, @shudu.gram, @limaiaaa and @fit_aitana), we analyze the creation of the “soul” of the influencers, the psychic and affective dimension of the digital being, robot or digital model, with two orientations main ones: postfeminist and “emotional” transhumanist.


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