InstitucionesPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Advances in understanding Learning by Observing and Pitching In to family and community endeavours (LOPI): Introduction to the special issue
Rebeca Mejía Arauz, Barbara Rogoff, Amy Dexter
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, ISSN-e 1578-4126, ISSN 0210-3702, Vol. 45, Nº 3, 2022 (Ejemplar dedicado a: Learning as a community process of observing and pitching in / Aprender como un proceso comunitario de observar y acomedirse), págs. 479-493
Barbara Rogoff, Rebeca Mejía Arauz
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, ISSN-e 1578-4126, ISSN 0210-3702, Vol. 45, Nº 3, 2022 (Ejemplar dedicado a: Learning as a community process of observing and pitching in / Aprender como un proceso comunitario de observar y acomedirse), págs. 494-548
Pathways forward for Indigenous language reclamation: Engaging Indigenous epistemology and learning by observing and pitching in to family and community endeavors
Richard Henne–Ochoa, Emma Elliott–Groves, Barbra A. Meek, Barbara Rogoff
Modern language journal, ISSN 0026-7902, Vol. 104, Nº 2, 2020, págs. 481-493
Children's reflections on two cultural ways of working together: "talking with hands and eyes" or requiring words
Amy Roberts, Barbara Rogoff
International Journal of Educational Psychology: IJEP, ISSN-e 2014-3591, Vol. 1, Nº. 2, 2012, págs. 73-99
Learning without lessons: Opportunities to expand knowledge
Barbara Rogoff
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, ISSN-e 1578-4126, ISSN 0210-3702, Vol. 35, Nº 2, 2012, págs. 233-252
Mexican-Heritage Children’s Attention and Learning From Interactions Directed to Others
Katie G. Silva, Maricela Correa Chavez, Barbara Rogoff
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 81, Nº. 3, 2010, págs. 898-912
Cultural Variation in Children's Social Organization
Rebeca Mejía Arauz, Barbara Rogoff, Amy Dexter, Behnosh Najafi
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 78, Nº. 3, 2007, págs. 1001-1014
Cultural Patterns in Attending to Two Events at Once
Maricela Correa Chavez, Barbara Rogoff, Rebeca Mejía Arauz
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 76, Nº. 3, 2005, págs. 664-678
Pablo Chavajay, Barbara Rogoff
Revista Educación y Pedagogía, ISSN 0121-7593, Vol. 16, Nº. 39, 2004 (Ejemplar dedicado a: Pedagogía y Diversidad Cultural), págs. 121-159
What Is the Meaning of Meaningful Purpose in Children's Remembering? Istomina Revisited
Jayanthi Mistry, Barbara Rogoff, Hannah Herman
Mind, culture and activity, ISSN 1074-9039, Vol. 8, Nº 1, 2001, págs. 28-41
Estudio transcultural del desarrollo cognoscitivo: Un resumen
Jerome Kagan, Barbara Rogoff, Robert E. Klein, Gordon E. Finley, Elizabeth Nolan
Revista interamericana de psicología = Interamerican journal of psychology, ISSN 0034-9690, Vol. 13, Nº. 1-2, 1979, págs. 129-130
Influencias entre iguales en el desarrollo cognitivo: perspectivas piagetiana y vigotskiana
Jonathan Tudge, Barbara Rogoff
La interacción social en contextos educativos / coord. por Pablo Fernández Berrocal, María Ángeles Melero Zabal, 1995, ISBN 84-323-0864-1, págs. 99-136
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados