InstitucionesÁrea de conocimientoPeriodo de publicación recogido
|
|
|
The Exceptionality of Twice-Exceptionality: Examining Combined Prevalence of Giftedness and Disability Using Multivariate Statistical Simulation
Connor L. Cheek, Jessica L. Garcia, Paras D. Mehta, David J. Francis, Elena L. Grigorenko
Exceptional children, ISSN-e 2163-5560, ISSN 0014-4029, Vol. 90, Nº. 1, 2023, págs. 43-56
Cognitive and Educational Interventions for Orphans and Vulnerable Children Affected by HIV/AIDS: A Meta‐Analysis.
Tina Thomas, Yusra Ahmed, Mei Tan, Elena L. Grigorenko
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 92, Nº. 1, 2021, págs. 7-20
Elena L. Grigorenko
Estudios de Psicología = Studies in Psychology, ISSN-e 1579-3699, ISSN 0210-9395, Vol. 40, Nº 3, 2019 (Ejemplar dedicado a: Recent advances in the psychology of creativity = Avances recientes en psicología de la creatividad), págs. 585-607
Oksana Yu. Naumova, Sascha Hein, Matthew Suderman, Baptiste Barbot, Maria Lee, Adam Raefski, Pavel V. Dobrynin, Pamela J. Brown, Moshe Szyf, Suniya S. Luthar, Elena L. Grigorenko
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 87, Nº. 1, 2016, págs. 98-110
Gender differences and school influences with respect to three indicators of general intelligence: Evidence from Saudi Arabia
Sascha Hein, Tan Mei, Abdullah Aljughaiman, Elena L. Grigorenko
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 107, Nº. 2, 2015, págs. 486-501
Robert J. Sternberg, Linda Jarvin, Damian P. Birney, Adam Naples, Steven E. Stemler, Tina Newman, Renate Otterbach, Carolyn Parish, Judi Randi, Elena L. Grigorenko
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 106, Nº. 3, 2014, págs. 881-899
Elena L. Grigorenko, Carolyn Fisher, Sunali Patel, Caren Chancey, María Rios, Hira L. Nakhasi, Robert C. Duncan
The Journal of molecular diagnostics, ISSN 1525-1578, Vol. 16, Nº. 1, 2014, págs. 136-144
Reading skills, creativity, and insight: exploring the connections
Catalina Mourgues, David D Preiss, Elena L. Grigorenko
The Spanish Journal of Psychology, ISSN 1138-7416, Vol. 17, 2014, págs. 1-10
The language phenotype of a small geographically isolated Russian-speaking population: Implications for genetic and clinical studies of developmental language disorder
Natalia Rakhlin, Sergey A. Kornilov, Dean Palejev, Roman A. Koposov, Joseph T. Chang, Elena L. Grigorenko
Applied psycholinguistics, ISSN 0142-7164, Vol. 34, Nº 5, 2013, págs. 971-1003
Introduction to the Special Section on Genomics
Elena L. Grigorenko, Mary Dozier
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 84, Nº. 1, 2013, págs. 6-16
Gene Expression in the Human Brain: The Current State of the Study of Specificity and Spatiotemporal Dynamics
Oksana Yu. Naumova, Maria Lee, Sergei Yu. Rychkov, Natalia V. Vlasova, Elena L. Grigorenko
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 84, Nº. 1, 2013, págs. 76-88
At the Junction of Genomic and Social Sciences: An Example of Reading Ability and Disability
Elena L. Grigorenko
Psykhe, ISSN 0718-2228, Vol. 20, Nº. 1, 2011, págs. 3-14
Matthew C. H. Jukes, Elena L. Grigorenko
British journal of educational psychology, ISSN 0007-0998, Nº. 1, 2010, págs. 77-97
Enseñanza de la inteligencia exitosa para alumnos superdotados y talentos
Robert J. Sternberg, Elena L. Grigorenko, Mercedes Ferrando Prieto, Daniel Hernández, Carmen Ferrándiz García, María Rosario Bermejo García, María Dolores Prieto Sánchez
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, ISSN-e 1575-0965, Vol. 13, Nº. 1, 2010 (Ejemplar dedicado a: Alta Habilidad. Superdotación y Talento), págs. 111-118
Are SSATs and GPA enough? A theory-based approach to predicting academic success in secondary school
Elena L. Grigorenko, Linda Jarvin, Ray III Diffley, Julie Goodyear, Edward J. Shanahan, Robert J. Sternberg
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 101, Nº. 4, 2009, págs. 964-981
Heritiability and intelligence
Elena L. Grigorenko
Handbook of intelligence / coord. por Robert J. Sternberg, 2004, ISBN 978-0-521-59648-0, págs. 53-91
Is it possible to study intelligence without using the concept of intelligence?: An example from Soviet/Russian psychology
Elena L. Grigorenko
International handbook of intelligence / Robert J. Sternberg (ed. lit.), 2004, ISBN 0-521-80815-4, págs. 170-211
9. The invisible danger: the impact of lonizing radiation on cognitive development and functioning
Elena L. Grigorenko
Environmental effects on cognitive abilities / coord. por Robert J. Sternberg, Elena L. Grigorenko, 2001, ISBN 0-8058-3183-5, págs. 255-286
Environmental effects on cognitive abilities
coord. por Robert J. Sternberg, Elena L. Grigorenko
New York: Psychology press. ISBN 0-8058-3183-5
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados