Periodo de publicación recogido
|
|
|
Racial/Ethnic Discrimination and Adolescents’ Well-Being: The Role of Cross-Ethnic Friendships and Friends’ Experiences of Discrimination
Aprile D. Benner, Yijie Wang
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 88, Nº. 2, 2017, págs. 493-504
Parents' Perceived Discrimination and Adolescent Adjustment in Chinese American Families: Mediating Family Processes
Yang Hou, Su Yeong Kim, Nancy Hazen, Aprile D. Benner
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 88, Nº. 1, 2017, págs. 317-331
Parent–Child Discrepancies in Educational Expectations: Differential Effects of Actual Versus Perceived Discrepancies
Yijie Wang, Aprile D. Benner
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 85, Nº. 3, 2014, págs. 891-900
Latino Adolescents’ Experiences of Discrimination Across the First 2 Years of High School: Correlates and Influences on Educational Outcomes
Aprile D. Benner, Sandra Graham
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 82, Nº. 2, 2011, págs. 508-519
The Transition to High School as a Developmental Process Among Multiethnic Urban Youth
Aprile D. Benner, Sandra Graham
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 80, Nº. 2, 2009, págs. 356-376
Congruence of mother and teacher educational expectations and low-income youth's academic competence
Aprile D. Benner, Rashmita S. Mistry
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 99, Nº. 1, 2007, págs. 140-153
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados