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Interpretando la música medieval del siglo XIII: las "Cantigas" de Santa María

Imagen de portada del libro Interpretando la música medieval del siglo XIII

Información General

Resumen

  • español

    Desde la proclamación de María como madre de Dios en el concilio de Éfeso del año 431, la devoción y culto a la Virgen fue en aumento en Europa. A ello contribuyó posteriormente y de forma decisiva la orden religiosa de los cluniacenses, que favorecieron su difusión y abundaron en la creciente popularidad de sus milagros. En este ambiente se fragua la composición de las Cantigas de Alfonso X el Sabio. ¿Pero quién fue en realidad el autor de sus letras y de su música? Los numerosos trovadores de la corte real nos advierten que la autoría de las Cantigas no es patrimonio exclusivo del rey, aunque éste debió alentar la obra e inspiró su contenido. La finalidad de este libro es presentar la trascripción de las Cantigas que integraron el primer corpus de milagros de Alfonso X. Ofrece también una síntesis sobre el origen del culto mariano, analiza los códices, los tratados teóricos del siglo XIII y las diversas fuentes sobre los cuales se sustenta una de las composiciones más sobresalientes de la Europa feudal.

  • català

    Des de la proclamació de Maria com a mare de Déu en el concili d'Efes de l'any 431, la devoció i el culte a la Mare de Déu va augmentar a Europa. Hi va contribuir posteriorment i de forma decisiva l'orde religiós dels cluniacencs, que van afavorir la seua difusió i van insistir en la creixent popularitat dels seus miracles. En aquest ambient es forja la composició de les Cantigas d'Alfons X el Savi. Però qui va ser en realitat l'autor de les seues lletres i de la seua música? Els nombrosos trobadors de la cort reial ens adverteixen que l'autoria de les Cantigas no és patrimoni exclusiu del rei, encara que aquest degué d'encoratjar l'obra i va inspirar-ne el contingut. La finalitat d'aquest llibre és presentar la transcripció de les Cantigas que van integrar el primer corpus de miracles d'Alfons X. Ofereix també una síntesi sobre l'origen del culte marià, analitza els còdexs, els tractats teòrics del segle XIII i les diverses fonts sobre les quals se sustenta una de les composicions més excel·lents de l'Europa feudal.

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