Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Tots a l'escola?: el sistema educatiu liberal en la Lleida del XIX

Imagen de portada del libro Tots a l'escola?

Información General

Resumen

  • español

    Tots a l'escola? es un título que juega con la ironía de las intenciones educativas liberales de la primera mitad del siglo XIX. El libro pretende explicar los avances en materia educativa del XIX español desde la crítica objetiva que permite la distancia en el tiempo. La lectura del texto descubre el evidente esfuerzo legal del liberalismo para implantar la enseñanza general, crear el grado medio y reorganizar el grado superior, pero también evidencia una limitación, perceptible en el estudio general de Lleida, en el momento de concretar las infraestructuras materiales y humanas planificadas. Aun así, fue mérito de los liberales la plasmación del sistema educativo español

  • català

    Tots a l'escola? és un títol que juga amb la ironia de les intencions educatives liberals de la primera meitat del segle XIX. El llibre pretén explicar els avenços en matèria educativa del XIX espanyol des de la crítica objectiva que permet la distància del temps. La lectura del text descobreix un evident esforç legal del liberalisme per implantar l'ensenyament general, crear el mitjà i reorganitzar el superior, però també palesa una limitació, perceptible en l'estudi local de Lleida a l'hora de concretar les infraestructures materials i humanes planificades. Amb tot i amb això, fou mèrit dels liberals vuitcentistes la plasmació del sistema educatiu espanyol contemporani, el qual, com s'aprecia en aquest volum, resultà del debat i l'enfrontament entre les tendències polítiques del moment. Aquest treball fou guardonat amb el XXII Premi Ferran Soldevila de Biografies i Investigacions Històriques convocat per la Fundació Congrés de Cultura Catalana.

Otros catálogos


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno