Ha sido reseñado en:
Español en Estados Unidos y otros contextos de contacto. Sociolingüística; ideología y pedagogía: Spanish in the United States and other contact environments. Sociolinguistics; ideology; and pedagogy. Editado por Manuel Lacorte y Jennifer Leeman. Madrid: V
Estudios de lingüística aplicada, ISSN 0185-2647, Nº. 51, 2010
págs. 11-18
Reconstrucción y contacto de lenguas: El español en el Nuevo Mundo
págs. 21-38
Migrations and globalizations: Their effects on contact varieties of Latin American Spanish
págs. 39-66
Intervocalic voiced stops in Yucatan Spanish: A case of contact-induced language change?
págs. 67-84
págs. 85-110
Shifting sensitivity to Continuity or reference: Subjet pronoun use in Spanish in New York City
págs. 111-136
págs. 137-156
Globalization, linguistic norms and language authorities: Spain and the panhispanic language policy
págs. 159-174
General versus Standard Spanish: Estabishing empirical norms for the study of U.S. Spanish
págs. 175-190
"Todos los peregrinos de nuestra lengua": Ideologies and accounts of Spanish-as-a-(foring)language
págs. 191-208
De la tradición oral a la letra impresa: Lengua y cambio social en Nuevo México, 1880-1912
págs. 209-228
¿Quién es Huntington: Un predicador paranóico o un visionario?Recepción de la prensa del libro Who Are We?The Challenges to American´s National Identity
págs. 229-254
págs. 255-273
págs. 277-302
Spanish language education policy in the U.S.: Paradoxes, pitfalls, and promises
págs. 303-324
Receptive bilinguals´language development in the classroom: The differential effects of heritage versus foreign language curriculum
págs. 325-346
The sound of silence: Spanish heritage textbooks´treatment of language variation
págs. 347-368
Con todos: using learning communities to promote intellectual and social engagement in the Spanish curriculum
págs. 369-396
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados