Capitula facta et firmata. Inquietuds artístiques en el quatre-cents constitueix una miscel·lània d’estudis que tenen un denominador comú: la promoció artística a la Corona d’Aragó a la fi del període medieval. El volum s’organitza en quatre blocs: el primer està dedicat a la promoció reial; el segon, analitza diversos encàrrecs de la noblesa; el tercer el constitueixen treballs que versen sobre el patrocini de les oligarquies ciutadanes i els consells municipals, el darrer bloc es refereix a la relació entre la producció d’obres d’art i les comandes eclesiàstiques, relació que, sens dubte, va ser una de les més importants i significatives de l’època.
Violant de Bar: les inclinacions artístiques d’una reina francesa a la Corona d’Aragó
págs. 9-70
Els primers Trastàmara: la legitimació mariana d’un llinatge
págs. 71-112
Intercanvis culturals i lideratge estètic: la demanda artística d’Alfons
págs. 113-140
págs. 141-166
Liberalitat i mecenatge: les relacions entre Alfons el Magnànim i Guillem Sagrera
págs. 167-192
págs. 193-262
págs. 263-280
La capella de la Llotja dels mercaders de Barcelona: «ab senyals reyals, e de la Lotge, e de Muncade»
págs. 295-328
Oligarquia ciutadana i promoció artística: la petjada dels Montsuar
págs. 329-374
págs. 375-410
págs. 411-436
págs. 437-460
págs. 461-482
págs. 483-549
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados