Selección de cuatro intervenciones interesantes que se recogen en esta publicación, para ejemplificar, ver los límites y también las posibilidades de la conservación y la restauración del arte contemporáneo. Se ha seleccionado la obra sobre plancha de acero de Anzo, porque ejemplifica una situación ante la cual todas las iniciativas de reparar el golpe recibido nos dirigían a no intervenir; en segundo lugar, una problemática habitual en pintura contemporánea, como es ahora la de los acabados mate; el tercer caso nos aproxima, a través de una obra de Juan *Genovés, a la posición que el autor puede tomar ante el envejecimiento de su obra, y finalmente la obra del colectivo Juan Delcampo, que permite conocer la estrechada colaboración que se puede establecer entre el artista y el restaurador situación que sólo se produce, por razones obvias, en el arte contemporáneo.
Selecció de quatre interessants intervencions que es recullen en aquesta publicació, per tal d'exemplificar, veure els límits i també les possibilitats de la conservació i la restauració de l'art contemporani. S'ha seleccionat l'obra sobre planxa d'acer d'Anzo, perquè exemplifica una situació davant la qual totes les iniciatives de reparar el colp rebut ens menaven a no intervenir-hi; en segon lloc, una problemàtica habitual en pintura contemporània, com és ara la dels acabats mat; el tercer cas ens aproxima, a través d'una obra de Juan Genovés, a la posició que l'autor pot prendre davant l'envelliment de la seua obra, i finalment l'obra del col·lectiu Juan Delcampo, que permet conèixer l'estreta col·laboració que es pot establir entre l'artista i el restaurador situació que només es produeix, per raons òbvies, en l'art contemporani.
págs. 9-19
Una mirada endarrere: memòria de la conservació de la Col·lecció Martínez Guerricabeitia de la Universitat de València
págs. 21-27
Un cas de difícil solució: "Aïllament M73A", 1973. d'Anzo
págs. 29-37
Un cas de fixació en acabats mat: "Massacre II", 1975, de José Ortega
págs. 39-47
Un cas d'incompatibilitat de tècniques: "Més prop", 1980, de Joan Genovès
págs. 63-71
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados