Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Pedagogia. Pensament, Política i Pràctica: Lectures històriques en la societat valenciana contemporània

Imagen de portada del libro Pedagogia. Pensament, Política i Pràctica

Información General

Resumen

  • Aquest volum pot interessar a historiadors, pedagogs, educadors en general; i a més a més a altres professionals i ciutadans preocupats per coneixer la construcció històrica de les nostres realitats educatives. Analitza historiogràfi cament components diversos de les idees, les politiques i les pràctiques pedagógiques: peculiaritats identitàries, bases ideològiques, models i condicions en els fets pedagògics, subjectes o actors, la incidència de la política, els espais viscuts (quotidians i territorials), els canvis i resistències. És a dir, els diferents treballs intenten revelar signes, essencialment en les seues teories, normativitat, estructures i processos; i també en els seus components valoratius. Diferents "pedagogies", de la tradició, de les reformes, de la revolució.

    Les aportacions recollides ens permeten conèixer moltes qüestions importants al voltant d´un tema tan fonamental com és l´educació: els discursos de regeneració i modernització social i educativa, la recerca de solucions polítiques a aquesta tasca, els desenvolupaments educatius vinculats a particulars registres ideològics, les propostes i assajos de renovació pedagògica, la incorporació de les idees d'una metodologia activa a l'Escola Normal, l'interès per la formació pedagògica dels educadors i la presencia de moviments de reivindicació professional del magisteri, el desplegament a la política curricular de signifi catives novetats. Tanmateix ens conviden a repensar idees, polítiques, propòsits i impulsos, pràctiques didàctiques, personatges, esforços i bestretes.

Otros catálogos

  • Citas a capítulos: 1 Citas

Listado de artículos


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno